Eliberare carte de identitate la cerere expirare pierdere furt

INFORMAŢII GENERALE

Cetaţenii care se află în una dintre urmatoarele situaţii:
– Expirarea termenului de valabilitate a actului de identitate;
– Pierderea, furtul sau distrugerea actului de identitate;
– Schimbarea domiciliului;
– Modificarea numelui sau a prenumelui titularului actului de identitate, a prenumelui parinţilor sau schimbarea datei ori a locului naşterii;
– Deteriorarea actului de identitate;
– Schimbarea denumirii sau a rangului localităţilor şi al străzilor, al numerotării imobilelor sau rearondării acestora, al infiinţării localităţilor sau al străzilor;
– Atribuirea unui nou C.N.P.
– Fotografia din cartea de identitate nu mai corespunde cu fizionomia titularului;
– Schimbarea sexului;
– Anularea actului de identitate.

Sunt obligaţi ca, cu cel putin 15 zile înainte de expirarea termenului de valabilitate a actului de identitate şi în termen de 15 zile de la producerea uneia dintre celelalte situaţii menţionate anterior, să se prezinte personal sau prin reprezentantul legal, la Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor în a cărui rază teritorială au domiciliul sau resedinţa, pentru a solicita eliberarea unei noi carţi de identitate.

Termenul de soluţionare a cererilor este de 30 de zile.

DOCUMENTE NECESARE:
1. Cerere pentru eliberarea actului de identitate
Anexa 11 (se listează pe o singură foaie A4, faţă – verso)
2. Act de identitate şi cartea de alegator (cu excepţia – pierderii, furtului sau distrugerii actului de identitate) – pentru a fi predate;
3. Certificatul de naştere, original si copie;
4. Documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, original si copie. Daca solicitantul nu este proprietarul imobilului este necesară declaraţia scrisă a gazduitorului (aceasta se consemneaza pe cererea pentru eliberarea actului);
5. Chitanţa reprezentand contravaloarea Carţii de identitate – 7 lei.
DUPA CAZ:
1. Certificat de casătorie, în cazul persoanelor casătorite, original si copie;
2. Hotărâre de divort definitivă şi irevocabilă, original si copie;
3. Certificat de deces al soţului/soţiei decedat/decedate, în cazul soţului supravieţuitor, original si copie;
4. Certificatele de naştere ale copiilor cu varsta mai mică de 14 ani, dupa caz, original si copie.

1 comment

profile

VILCELEANU AURELIA July 16, 2025

Direcția Județeană de Evidenta a Persoanelor Olt Subsemnata, Vilceleanu Aurelia, cu domiciliul in Slatina , jud.Olt,str.13 decembrie nr. 32,CNP:2730701284428, va rog respectos sa dispuneți eliberarea cărții de identitate in regim de urgenta .Solicitarea privind schimbarea cărții de identitate se regăsește la dosarul depus la instituția dumneavoastră la data de 01.07.2025. (eliberare carte de identitate in format clasic ). Întrucât cartea de identitate a expirat la data de 01.07.2025 ,in prezent nu pot sa -mi probez identitatea la locul de munca , in unitățile bancare ,in unitățile medicale ,etc. ,motiv pentru care solicit urgent sa dispuneți eliberarea actului de identitate sau prezentarea unei dovezi legale in acest sens. Va mulțumesc pentru înțelegere! Doresc sa primesc răspunsul dvs. la următoarea adresa de e-mail: vilceleanu_aura@yahoo.com/TEL:0769/215252 Cu mulțumiri, VILCELEANU AURELIA

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Comment

Name

Email

Url